stylingsims

Alla inlägg under december 2012

Av Stylingsims - 26 december 2012 17:07

Jag tycker att en sak EA kan förbättra är att lägga till mer kläder till småbarn. Tycker att det kommer alldelles för få småbarnskläder i spelet och jag tycker också det är svårt att hitta bra CC (Custom Content)  till småbarn.

Men jag har lyckats hitta lite nu som jag tänker dela med mig av.

Finns HÄR

Kan andvändas till vardagskläder, finkläder och sovkläder.

Click image for larger versionName:  pfEveryday001.jpgSize:  248.8 KBClick image for larger versionName:  pfEveryday001.jpgSize:  248.8 KBClick image for larger versionName:  pfEveryday001.jpgSize:  248.8 KB

Finns HÄR

(Sorry för den lilla bilden) Kan andvändas som vardagskläder, finkläder och sovkläder.

Finns HÄR

(Sorry för den enormt stora bilden)

Kan andvändas som vardagskläder, finkläder och sovkläder.


På de två undre nerladdningarna krävs det att du har inloggning på modthesims. 

Om du inte har någon är det helt gratis att bli medlem

Av Stylingsims - 25 december 2012 17:00

Jag har suttit och spelat lite på en sim idag för att utforska alla årstider. Just nu är det vinter och jag var tvungen att testa göra en snöängel. Men jag vet inte om min sim gjorde rätt.....


Så här gör vanliga simmar sina snöänglar

Men min sim har bestämt sig för att göra sina snöänglar såhär.

 


Hmm jag tror nog att vi får öva lite på det där....

Av Stylingsims - 25 december 2012 15:00

Tittade runt lite efter ytterkläder att ladda ner men hittade inget bra, men däremot hittade jag den HÄR hemsidan som gör grymma kändissimmar som man kan ladda ner. Både till the sims 3 och the sims 2!!! Några exempel


Av Stylingsims - 25 december 2012 08:30

Har bestämt mig som sagt för att köra en legacy på Lily Proam. Ni kommer få hoppa rakt in i hennes simsliv i Sunset Valley där hon befinner sig på rullskridskobanan under sommarfestivalen.

 

Trots att Lily är väldigt blyg och inte gillar att vara i stora folkmassor har hon bestämt sig för att hennes blyghet inte ska komma ivägen för att hon ska ha kul. Därför bestämde hon sig för att gå på sommarfestivalen. Hon kom dit tidigt medan ingen annan var där, på det viset kunde hon åka rullskriskor utan att någon människa skulle behöva se hennes totala katastrofer. Det var första gången Lily åkte rullskriskor och hittills har det gott jättebra!

 

Men helt plötsligt tappade hon balansen. Hon gjorde allt hon kunde för att försöka återfinna den men det gjorde henne bara ännu mera ostadig.  

AJ! Det där måste gjort ont!!

Efter det fjaskot blev Lily lite nerstämd och var nära att gå hem, det som hindrade henne var att hon var extremt hungrig.

Kanske ett bra tillfälle att ställa upp i korvätar tävlingen?

Lily går dit och ser att det finns plats för en person till, utan att tänka tar hon den platsen. Alla gör sig berädda..

 

Och där gick startskottet!! I början går det trgt för Lily men mot slutet tar hon ifatt resten. Vilken placering tror ni hon kom på?

 

För er som gissade på andra plats är det rätt!! Lily var stolt över sig själv hon hade kommit på andra plats i en korvätartävling plus att hon hade vågat gå på sommarfestivalen! Klockan började närma sig fem och de flesta simmar började gå hem, då tog Lily tillfället i akt för att öva lite piruetter med hennes rullskridskor.

 

Efter lite övning gick det an med en vanlig piruett men Lily ville kunna mer så hon fortsatte att öva.

 

Tillslut lärde sig Lily en sittande piruett. Efter hennes stora framgångar på rullskridskobanan bestämde hon sig för att prova på fotbollen på andra sidan av parken. 


Hon klev av rullskridskobanan och gick mot fotbollsmålen. När hon såg att båda fotbollsmålen va upptagna blev hon osäker. Hon vågade inte gå fram och fråga om hon kunde vara med så hon stog där vid kanten och tittade på en tjej som övade själv. Tjejen vände sig om och tittade rakt in i Lilys ögon sedan slutade hon sparka på fotbollen och gick fram till Lily.

 

Tjejen presenterade sig och frågade om Lily ville spela med henne. Lily tackade självklart ja. 

 

Däremot gick det mindre bra för Lily.....

Efter ett tag hörde de en smäll och efter det började det stört regna. Tjejen hon spelat med sprang iväg, jag antar att hon inte gillade regnet. Lily stod kvar och tog upp sitt paraply. Lily har alltid älskat regnet därför bestämde hon sig för att ta en lite promenad i det behagliga regnet. När hon gått en bit såg hon en jättestor vattenpöl. Lily kunde inte låta bli utan gick fram till den och började hoppa i den som ett lite barn...

 

Vilket kanske var mindre smart eftersom Lily hade converse och som ni säkert gissat blev genomdränkta. Lily lessnade och frös om tårna och begav sig hemmåt


Väl framme vid ytterdörren fällde hon ner paraplyet och kände på regnet en sista gång innan hon gick in.

 

Väl inne satte hon sig vid hennes arkadspel för att försöka slå sitt highscore. Det regnade fortfarande ute så det var ändå ingen idèe att hitta på något.

 

Dock varade det inte länge eftersom ett ljussken flög förbi hennes fönster. Visst låter det konstigt men det var sant! OCh på grund av att det lät så konstigt så antog Lily att det var blixten men när hon sedan tittade ut genom ett annat fönster såg hon att ljusskenet "flöt" omkring där i luften. Lily sprang ut för att titta närmare på ljusskenet.

 

Nu förstod hon var det var!! Hon kände en ilning genom hela kroppen och totalt frös. Hon kunde inte förmå sig att springa där ifrån! Vill ni veta var det var hon såg?

 

Just det, det var en Alien!!!

Innan Lily hann springa iväg fångade Alien upp henne med sin UFO stråle.

 

Det fanns inte så mycket att göra bortsett från att göra som aliensen sa. Som tur var, var den här alien riktigt trevlig! Den bjöd Lily på lite te och frågade om hur livet på jorden var. Lily svarade på alla hans frågor och blev sedan nedsläppt på jorden igen. Dock hade åkturen gjort henne lite illamående.

 

Lily bestämde sig för att gå in och ta en tupplur om hopp om att illamåendet skulle försvinna.

 



Får ju inte glömma säga att Lily även fått jobb som dektektiv.

 

Av Stylingsims - 24 december 2012 20:29

Jag kände att min sim Lily behövde ett hus så nu har jag äntligen börjat bygga det! Än så länge är det bara lite väggar,

lite växter, parkering och så har jag hunnit inreda vardagsrummet också.

 

En bild där ni ser in i vardagsrummet. Ja jag vet att jag inte har någon färg på ytterväggrarna men jag hann inte riktigt...


Sen måste jag ju hälsa er alla en GOD JUL! Så GOD JUL PÅ ER!

Jag har öppnat mina paket och fick äntligen det efterlänktade The Sims 3 Årstider! Så ska spela in det lite och självklart ta hjälp av Lily lite;)

Av Stylingsims - 24 december 2012 11:41

Igåt när jag gjorde en ny header behövde jag en sim som kunde moddella i den. Så jag satt i typ 2 timmar 

igår kväll för att göra den simmen. Och om ni skulle fråga mig tycker jag att den i slutändan blev riktigt bra!

Hennes namn fick bli Lily Proam.

 

Lily Proam

 

Egenskaper: Blyg, Tankspridd, Konstnärlig, God, Ambitiös

Favoriter:  Egyptisk musik, Pannkakor, Gräddelin

Livslång önskan: Superpopulär (Bli vän med 20 simmar)

Lite info om Lily:

Lily är en ambitös tjej som har många talanger. Men på grund av att hon är väldigt, väldigt blyg

är det inte många personer som vet det. De som inte känner tror att hon är den blyga tjejen

som har ett helt perfekt liv. Men sanningen om Lily är att hennes liv aldrig har vart perfekt. 

I hela hennes korta liv har hon fått kämpa för att få samma rättigheter som andra barn

i hennes ålder, största andledningen är att hon aldrig haft en mamma (Mamman dog vid födseln)

Och hennes pappa som är fransman har alltid anklagat Lilly för hennes mors död.

 

När Lily var 16 tog hon och hennes dåvarande pojkvän hennes pappas bil och åkte till Sunset Valley

i hopp om att få ett bättre liv. När de väl var framme och köpt ett hus visade det sig att hennes pojkvänn

hade ihop det med mäklaren som visat dem olika hus, Lily stack med pojkvännens pengar för att bygga sitt drömhus.

 

En bild på Lily i hennes vardagskläder

 

Och en bild på hennes finkläder.

 

Om ni vill kan jag lägga upp henne för nedladdning, kommer antaglingen göra det ändå sen men aja.
Funderar också på att börja en legacy men henne eftersom det är den första simmen här på bloggen kan det vara 

lite kul att ha med henne i fortsättningen o.s.v

Men vad tror ni om den iden?

 


Av Stylingsims - 23 december 2012 19:44

Hejsan! (Om ni vill veta lite om mig kolla "Om mig" avdelningen till höger)


Kommer inte på nåt att skriva här så ja....
Ni får en rolig bilder istället.

 

Tidigare månad - Senare månad

Om mig


Jag är en tjej som är född 98 och som gillar sims. (Vilket är ganska självklar eftersom jag driver en simsblogg) Jag driver den här bloggen för att jag brinner för the sims 3. På den här bloggen hade jag tänkt lägga ut bilder på mina simmar, lite nedladdn

Kategorier

Aktuellt på bloggen

 

 

Ställ era frågor här under

0 besvarade frågor

Simsbloggar jag läser

Rösta!

Vilken är din favorit årstid i det nya spelet The sims 3 Årstider?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter
 Jag har inte köpt årstider.

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards