stylingsims

Direktlänk till inlägg 25 december 2012

Proams Legacy

Av Stylingsims - 25 december 2012 08:30

Har bestämt mig som sagt för att köra en legacy på Lily Proam. Ni kommer få hoppa rakt in i hennes simsliv i Sunset Valley där hon befinner sig på rullskridskobanan under sommarfestivalen.

 

Trots att Lily är väldigt blyg och inte gillar att vara i stora folkmassor har hon bestämt sig för att hennes blyghet inte ska komma ivägen för att hon ska ha kul. Därför bestämde hon sig för att gå på sommarfestivalen. Hon kom dit tidigt medan ingen annan var där, på det viset kunde hon åka rullskriskor utan att någon människa skulle behöva se hennes totala katastrofer. Det var första gången Lily åkte rullskriskor och hittills har det gott jättebra!

 

Men helt plötsligt tappade hon balansen. Hon gjorde allt hon kunde för att försöka återfinna den men det gjorde henne bara ännu mera ostadig.  

AJ! Det där måste gjort ont!!

Efter det fjaskot blev Lily lite nerstämd och var nära att gå hem, det som hindrade henne var att hon var extremt hungrig.

Kanske ett bra tillfälle att ställa upp i korvätar tävlingen?

Lily går dit och ser att det finns plats för en person till, utan att tänka tar hon den platsen. Alla gör sig berädda..

 

Och där gick startskottet!! I början går det trgt för Lily men mot slutet tar hon ifatt resten. Vilken placering tror ni hon kom på?

 

För er som gissade på andra plats är det rätt!! Lily var stolt över sig själv hon hade kommit på andra plats i en korvätartävling plus att hon hade vågat gå på sommarfestivalen! Klockan började närma sig fem och de flesta simmar började gå hem, då tog Lily tillfället i akt för att öva lite piruetter med hennes rullskridskor.

 

Efter lite övning gick det an med en vanlig piruett men Lily ville kunna mer så hon fortsatte att öva.

 

Tillslut lärde sig Lily en sittande piruett. Efter hennes stora framgångar på rullskridskobanan bestämde hon sig för att prova på fotbollen på andra sidan av parken. 


Hon klev av rullskridskobanan och gick mot fotbollsmålen. När hon såg att båda fotbollsmålen va upptagna blev hon osäker. Hon vågade inte gå fram och fråga om hon kunde vara med så hon stog där vid kanten och tittade på en tjej som övade själv. Tjejen vände sig om och tittade rakt in i Lilys ögon sedan slutade hon sparka på fotbollen och gick fram till Lily.

 

Tjejen presenterade sig och frågade om Lily ville spela med henne. Lily tackade självklart ja. 

 

Däremot gick det mindre bra för Lily.....

Efter ett tag hörde de en smäll och efter det började det stört regna. Tjejen hon spelat med sprang iväg, jag antar att hon inte gillade regnet. Lily stod kvar och tog upp sitt paraply. Lily har alltid älskat regnet därför bestämde hon sig för att ta en lite promenad i det behagliga regnet. När hon gått en bit såg hon en jättestor vattenpöl. Lily kunde inte låta bli utan gick fram till den och började hoppa i den som ett lite barn...

 

Vilket kanske var mindre smart eftersom Lily hade converse och som ni säkert gissat blev genomdränkta. Lily lessnade och frös om tårna och begav sig hemmåt


Väl framme vid ytterdörren fällde hon ner paraplyet och kände på regnet en sista gång innan hon gick in.

 

Väl inne satte hon sig vid hennes arkadspel för att försöka slå sitt highscore. Det regnade fortfarande ute så det var ändå ingen idèe att hitta på något.

 

Dock varade det inte länge eftersom ett ljussken flög förbi hennes fönster. Visst låter det konstigt men det var sant! OCh på grund av att det lät så konstigt så antog Lily att det var blixten men när hon sedan tittade ut genom ett annat fönster såg hon att ljusskenet "flöt" omkring där i luften. Lily sprang ut för att titta närmare på ljusskenet.

 

Nu förstod hon var det var!! Hon kände en ilning genom hela kroppen och totalt frös. Hon kunde inte förmå sig att springa där ifrån! Vill ni veta var det var hon såg?

 

Just det, det var en Alien!!!

Innan Lily hann springa iväg fångade Alien upp henne med sin UFO stråle.

 

Det fanns inte så mycket att göra bortsett från att göra som aliensen sa. Som tur var, var den här alien riktigt trevlig! Den bjöd Lily på lite te och frågade om hur livet på jorden var. Lily svarade på alla hans frågor och blev sedan nedsläppt på jorden igen. Dock hade åkturen gjort henne lite illamående.

 

Lily bestämde sig för att gå in och ta en tupplur om hopp om att illamåendet skulle försvinna.

 



Får ju inte glömma säga att Lily även fått jobb som dektektiv.

 

 
 
Wilma

Wilma

1 januari 2013 22:54

Vilken söt sim! :3

http://SimsDream.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stylingsims - 25 januari 2013 20:00

Nu är det alltså första helgen när den här bloggen gjorts till en lov/heelg blogg!!   I alla fall, jag kan berätta att Tyson har börjat spela musik   Fast det spelar väl ändå ingen roll att det var på en xylofon? Eller? Tyvärr han han aldr...

Av Stylingsims - 19 januari 2013 12:08

Jag har upptäckt att jag inte hinner blogga här under veckodagarna, jag har ganska mycket i mitt liv med skolan som är runt 7h varje dag sedan så ser mitt liv efter skolan ut såhär: Måndag: Vara tränare till småbarn Tisdag: Träning Onsdag: Läxo...

Av Stylingsims - 13 januari 2013 15:30


Ja vad vill ni se på bloggen här och så? Vill ni se nerladdningar, historier, nyheter m.m. Ni får gärna kommentera vad ni vill se mer av eller så kan ni rösta i min meny till höger   ...

Av Stylingsims - 13 januari 2013 11:14

Sorry att jag har varit inaktiv den här helgen men har haft fullt upp med att ta hand om en kompis som har det lite svårt just nu och att komma igång med skolarbetet. Och för att gottgöra er lite ska jag ge er en liten nerladdnings bomb!     ...

Av Stylingsims - 10 januari 2013 07:15


Tänkte starta denna torsdag med att ge er lite tips på downloads. Ni kan trycka på bilderna för att komma till respektive nerladdningssida. Först upp denna: En snygg heloutfit för dina simmar!!  - Av Anubis - För tonåringar, ungdomar och...

Om mig


Jag är en tjej som är född 98 och som gillar sims. (Vilket är ganska självklar eftersom jag driver en simsblogg) Jag driver den här bloggen för att jag brinner för the sims 3. På den här bloggen hade jag tänkt lägga ut bilder på mina simmar, lite nedladdn

Kategorier

Aktuellt på bloggen

 

 

Ställ era frågor här under

0 besvarade frågor

Simsbloggar jag läser

Rösta!

Vilken är din favorit årstid i det nya spelet The sims 3 Årstider?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter
 Jag har inte köpt årstider.

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards