stylingsims

Direktlänk till inlägg 1 januari 2013

Perfect Gene Challenge ( PGC) Regler

Av Stylingsims - 1 januari 2013 22:02

Jag har spelat på en PGC ett tag nu men som mystiskt försvann när jag ominstallerade The Sims 3 Årstider...


Så nu hade jag tänkt göra en ny men istället för att spela helt själv på den tänkte jag dela med den till er! Så på något lite skruvat sätt kommer det vara en legacy men jag kommer nog bara berätta vad som händer inte göra en historia av den om ni förstår vad jag menar.  Men i det här inlägget tänkte jag skriva ner reglerna till det här. Reglerna kommer från SimsDeLuxe och då menar jag att inlägget är HELT kopierat därifrån så det är hon som skrivit hela den här inlägget INTE jag. Andledningen till att jag kopierar från henne är för att det är dem reglerna jag spelar från. Det som är skrivit i LILA är saker jag har lagt till, typ kommentarer och sånt.


-----------------------------------------------------------------


Det går alltså ut på att man ska skapa en sim med en unik hår och ögonfärg och sedan för dessa gener vidare i 10 generationer. Inga fusk är tillåtna om man följer reglerna till 100% med undantagen moveobjects on, resetsim och byggfusk om sådana behövs. 


Skapa din första sim

Din första sim är alltså "grundaren" av hela släkten och du är fri att skapa den här simmen hur ni vill med några undantag: 

- Simmen måste vara Ungdom eller Vuxen

- Simmen måste ha en extraordinär hårfärg (tex grön, blå, rosa, gul) 

- Simmen måste ha en extraordinär ögonfärg (tex grön, blå, rosa, gul) 

- Simmen måste ha egenskapen "Ogillar Barn" och de andra fyra egenskaperna måste slumpas fram. 


Ge din sim ett hus

Här finns inga regler. Du är fri att bygga eller flytta in din sim i vilket sorts hus som helst. Utan att fuska. Vill du frångå spelets regler lite kan du använda pengafusk för att bygga huset och sedan använda familyfunds för att återskapa ditt hushålls ekonomi. Jag tycker det är roligare att man köper ett hus som är ganska "sjabbit" och sen kan man förbättra och bygga ut det huset.


Partner, Barn och Arvinge

Din sim är fri att gifta sig med vilken sim som helst och få hur många barn som möjligt men det är några regler.

- Partnern får vara skapa i CAS av dig eller någon annan så länge den inte har din sims speciella gener. (Släktingar till grundaren är dock ok att gifta sig med) 

- Varje gång du har en möjlighet att välja egenskaper måste du slumpa dessa. 

- Arvingen måste ha både den speciella ögonfärgen OCH hårfärgen och det finns ett undantag från regeln ovan, den måste också ha egenskapen "Ogillar Barn". 

- Du får inte adoptera

- Det är inte tillåtet att färga håret på en sim eller ändra ögonfärg för att göra en sim en arvinge. Simmen måste födas som arvinge. 


Mål

Du vinner när arvingen i 10'e generationen föds (eller egentligen när den blir småbarn då det är först då du ser om den har rätt anlag).


Om du vill göra det extra svårt

Om du vill kan du ge din sim en speciell hudfärg som även den ska ärvas. Då har du tre saker som måste ärvas, hårfärg, ögonfärg och hudfärg. Detta är dock frivilligt. 


För er som missade att läsa där uppe lite vill jag bara förtydliga att det är SimsDeLuxe som skrivit det här inlägget och att jag har kopierat det från henne.


En liten sneakpeak på simmen jag kommer andvända mig av.

 

 
 
Sara

Sara

2 januari 2013 11:05

Tack för att du är tydlig med var du tagit informationen. :)

http://simsdeluxe.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stylingsims - 25 januari 2013 20:00

Nu är det alltså första helgen när den här bloggen gjorts till en lov/heelg blogg!!   I alla fall, jag kan berätta att Tyson har börjat spela musik   Fast det spelar väl ändå ingen roll att det var på en xylofon? Eller? Tyvärr han han aldr...

Av Stylingsims - 19 januari 2013 12:08

Jag har upptäckt att jag inte hinner blogga här under veckodagarna, jag har ganska mycket i mitt liv med skolan som är runt 7h varje dag sedan så ser mitt liv efter skolan ut såhär: Måndag: Vara tränare till småbarn Tisdag: Träning Onsdag: Läxo...

Av Stylingsims - 13 januari 2013 15:30


Ja vad vill ni se på bloggen här och så? Vill ni se nerladdningar, historier, nyheter m.m. Ni får gärna kommentera vad ni vill se mer av eller så kan ni rösta i min meny till höger   ...

Av Stylingsims - 13 januari 2013 11:14

Sorry att jag har varit inaktiv den här helgen men har haft fullt upp med att ta hand om en kompis som har det lite svårt just nu och att komma igång med skolarbetet. Och för att gottgöra er lite ska jag ge er en liten nerladdnings bomb!     ...

Av Stylingsims - 10 januari 2013 07:15


Tänkte starta denna torsdag med att ge er lite tips på downloads. Ni kan trycka på bilderna för att komma till respektive nerladdningssida. Först upp denna: En snygg heloutfit för dina simmar!!  - Av Anubis - För tonåringar, ungdomar och...

Om mig


Jag är en tjej som är född 98 och som gillar sims. (Vilket är ganska självklar eftersom jag driver en simsblogg) Jag driver den här bloggen för att jag brinner för the sims 3. På den här bloggen hade jag tänkt lägga ut bilder på mina simmar, lite nedladdn

Kategorier

Aktuellt på bloggen

 

 

Ställ era frågor här under

0 besvarade frågor

Simsbloggar jag läser

Rösta!

Vilken är din favorit årstid i det nya spelet The sims 3 Årstider?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter
 Jag har inte köpt årstider.

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards